Полтавський обласний осередок

Національної спілки майстрів народного мистецтва України

     

Майстри

Мистецтвознавство, культурологія

 

 

 

Данилейко Володимир  Григорович

Фольклорист, етнограф, мистецтвознавець, , культуролог.    1930 року народження. Закінчив Харківський державний  університет і Київський  державний університет (факультет журналістики). Вивчав археологію  у  відомого  вченого               В. Даниленка    (м. Київ), мистецтвознавство - у професора         В. Василенка (Москва). Член Національної спілки майстрів народного мистецтва України, член спілки журналістів. Працював у редакціях газет Переяслава - Хмельницького, Києва, Полтави, у журналі "Народна творчість та етнографія", "Народне мистецтво". Автор монографічного нарису до альбому "Марія Приймаченко" (К.,1971), каталогів про славетних українських мистців - живописця монументаліста                                  І.В. Задорожного і мисткиню - килимарницю Н.Н. Бабенко (К.,1996), статті про вітраж, настільне малювання, народні ремесла Полтавщини, критерії вивчення та постулат українського народного мистецтва та інше...                   Мешкає в   м.  Полтаві.

Національний  музей - заповідник  українського гончарства в Опішному.  Данилейко Володимир Григорович і   майстер художньої кераміки  Омеляненко Василь Онуфрійович  біля своєї  монументальної  пластики з глини "Український Лев  при двох головах". 2000 - і  роки. 

 
 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
   
   
   
   
   

„УКРАЇНСЬКЕ МИСЛЕННЯ”

Серія започаткована в січні 7514 [2006] року
Випуск 1. Данилейко Володимир. ДУМКИ (короткий витяг).
Зібрав та узгодив Остап Ханко © Полтава, 7514 [2006]. 516 с.: іл.
Передрук або використання без згоди автора заборонено.
+38 (0532) 53-45-61,  +38 (044) 422-38-95e-mail: ostap_khanko@ua.fm

 

Володимир Данилейко
Думки

·        Мова — це живий національний організм. Як в нації глотогонічний процес відбувається природньо, так має бути і в літературній мові, зокрема й у нашій писемній мові мають бути літери „ґ”, „дж”, „дз”.

·        Без народнього життя не буде національного, мистецтва.

·        Боги древніх укрів постають перед нами у суворій, енерґетико-екстрасенсорній подобі, немов заряджаючи цим вольтову дугу мислі від перунівських огненних, мінливих кульових зблисків у земному небі до з’ясування природи лазерних і квазарових утворень на тлі переткання Метагалактики силами Всесвітнього Пульсарію.

·        Іще спало на думку, що великий наш Тарас сказав: „Чужим богам не молимось...” — відтак, мислив українськими поняттями: боги бувають і чужі, і їх, чужих богів, чимало („богам” сказано у множині).

·        І останні 750 літ для українців — це РОКИ БОРОТЬБИ за волю.

·        Гуртоправні волевиявлення — форма суспільного життя українців, їхніх традиційних звичаїв: це давні княжі віча, козацькі ради, гайдамацькі збори, сільські сходки, новітні (а, може, ще й трипільські?) майдани...

·        Так звана „варіятивність мовлення” є й варіятивністю (багатством) мислення.

·        Фундамент „Велескниги” — це, власне, космотеїзм древніх укрів.

·        Несучи Великодні Древа з писанками у Великодньому Ході (тобто уявно, ідеологемно тримаючи у правиці Древо Всесвіту з рухливими на ньому галактиками), українці символічно "рухають" Усесвіт.

·        Наші чудо-вигуки у живому українському мовленні — то ціла мовна історія нашої душі...

·        Нам, українцям, давно слід би мислити не десятиліттями і не століттями, а тисячоліттями.

·        За Україну йдем щорік, щодень, щомиті.

·        Нас, українців, сотні поколінь було, і має бути. Ніде не дінемось. Пережили все, — переживемо і радіяцію...

·        Жрець — це той, хто „передає” вість „Ра”. Инша іпостась — „влхв”. Волхв — це, схоже, той, хто вміщає у свіїм тілі „схресности” і „повороти, вічновороти Світових Енерґетичних Схресностей”. Тож волхви на декілька порядків „згущеніші”, „зконцентрованіші” за жреців, оракулів, пророків, і відунів, віщунів та инш.

·        Нова Україна вже потребує нових священиків, нових волхвів — Радомирів, Святославів, Святогорів...

·        Та ні,   в о л х в   означає не тільки „той, хто хвалить Світ”, а „той, хто володає Енерґетиками Космосу”.

·        Ну, хто з істориків культур, подій, реліґій вистроїть ряд наших справді надмудреців — волхвів українських?!

·        Що ж нам, спадкоємцям нашого волхвівства, заваджує продовжити їхню практику мислення й деміурґізму?

·        Українці свою Сонячну Систему, та й Галактику, називають   С в і т о м ,   а усі Галактики, скупчення Галактик, —   У с е с в і т о м .

·        За націю, яка іде з Зорею! — за українську націю!

·        Народи, — націократизуйтеся!

·        Нації, займіться собою!

·        Рай утворюй не десь, а тут!

·        Геній українців — це космізм їхніх душ.

·        Ставайте, люде, речниками людської гідности — це вивищить вас.

·        Для національного менталітету українців гоголівський образ Тараса Бульби осяжніший, аніж, скажімо, живий персонаж Тарас Трясило, і, спасибі генію Гоголя, значущіший за всю абстрактну теорію літератури.

·        Всесвітньознана Чорнобильська атомна катастрофа (26.ІV 7494 [1986] р.) породила в суспільній свідомости сучасників і таке визначення жертв та потерпілих од радіяції, як ЧОРНОБИЛЬЦІ. Чому ж не набрало визнаного громадянства відомого в суспільній історії ХХ ст. Голодомору українців (≈14 млн. душ, 7440 — 7441 [1932 — 1933] рр.) визначення померлих та потерпілих од цього геноциду — ГОЛОДОМОРЦІ?

Нонсенс.

·        Голоси націй — найвиразніші і найсильніші в історії усього людства. З ними не зрівняються ніякі виголоски тимчасових державних утворень, чи етноконгломератів, чи комариний писк ідео- й реліґіогем.

·        Відгомоном древніх поховальних обрядів укрів палеоліту віє од фольклорних українських голосінь.

·        В нашій народній кераміці міститься ключ до розшифрування самобутнього світовиображення української нації.

·        Гончар („горн чар”) — це чарівник горна, деміурґ глини.

·        „Гора з горою не сходяться, а людина з людиною...” — ся приказка з’явилася вже після горотворення, але в ній ще є відгомони геологічних подій горотворення, коли „гора з горою сходилися”.

·        Йоганг-Вольфганг Гьотте, за його словами, був німецьким язичником — у такому розрізі й необхідно пояснювати його потужну участь у „Sturm und Drang” („Бурі і Натиску”) Deutschland’івського національного руху того часу, та й трактувати творчість будителя, зокрема його поему „Фауст”, особливо другу частину, де „доктор” одвойовує території земної суші від наступаючого на суспільство всепоглинаючого моря...

·        Ґотичний шрифт кривулястий, бо азійських витоків.

·        Середземноморці мислили світ   „ в о д о ю ”.   Й чільним божеством була Велика Богиня Води — Богиня Дана...

·        Навколо нас — Україна-Раїна, і радісність у душі, і простір для творчости.

·        22 травня, день повернення цинкової домовини Пророка України — Тараса Шевченка з холодного, сірого, чужого Санкт-Петербурга в Україну. І яка б окупаційна влада не була, — щорічно цього дня до Могили, і до пам’ятника Шевченка у Київі, покладав наш люд квіти... 22 травня стало ДНЕМ НЕПОКОРИ ОКУПАЦІЇ УКРАЇНИ.

·        Держава — не монстр, і не молох; держава — це засіб безпеки нації.

·        Деструкція відпочатку мертвонароджена, — натомість гряде світославна упорядкованість усього довколишнього, в тім ряду й мистецтв, естетики, ідей.

·        Завести громадянський звичай: новонароджені в Україні проголошуються поіменно і публічно як державна новина, як майбутні патріоти і герої Нової Української Цивілізації.

·        Був українцем, а прожив малоросом...

·        Ви живете в Україні — країні мистецтв, а вдягнені, як у зоні, або в цирку, або на пляжі...

·        Чого у нас, у пам’яти, — море? Чому на Волині, Чернигівщині співають: „Хвиля з моря, вітер з поля...”. А ті мешканці довіку не бачили морів… А тому, що наш народ тисячі-тисячі літ, як середземноморець, завше мислив себе „морським народом”.

·        Буває, що пущена між люде   д у м к а   проростає швидше, аніж насіння маку...

·        Для думки, думок зовсім непотрібен... час. Категорія часу для них — порожня.

·        Ми, люде, родимось і вростаємо у дивовижний універсум думок.

·        Найголовнішим рушієм життєдії у людини є   ї ї   д у м к а .

·        Наші національні думки мають стати ґенератором українського етнопрородження.

·        Чи не найниціше в людині — це боягузтво думки.

·        Духовна творчість укра­їн­ців посутньо поетична і МИСЛИТЕЛЬНА.

·        Душа — „дужа” Світу-Усесвіту.

·        Як проявляється душа? Через совість, сльози, спів.

·        Якщо поринути у просторий світ думки-мислі, то еврікам може не буть кінця.

·        Непотрібно видобувати природні „копалини”, газ, нафту... Трипільська цивілізація, котра пробула на нашім терені 3 — 4 тисячі років, немов указала   и н ш и й   спосіб побутування людських суспільств на планеті: вона нічого не знищила, ба й не перетнула у природньому потоці речей.

·        Естетичні почуття проростають саме в національних спільнотах людей.

·        Над нами, і під нами, — потужна товща етнознань.

·        Не клясова, а — національна боротьба. Див. історії народів.

·        Cуть людської історії глибиться у характері й діях етносів.

·        Українці і в сьогоднішні свої тисячоліття здатні до генетично-потужного етно п р о р о д ж е н н я .

·        І — колядуйте! всюди — колядуйте!..

·        І — моліться за Україну! — не за когось, і не до чогось... а за Україну!

·        МИСЛІТЕ. ВИДІТЕ. І УТВЕРДІТЕ!

·        Соборувати українську душу.

·        Творити свою націю — ось твоє призначення на Землі.

·        Тримаймося свого літочислення — скажімо, од Українського Палеоліту — від Мізина, чи від „Кам’яної Могили”, чи од Українського Неоліту — нашого Трипілля — оцього 7514-го й року.

·        Україна в голові, — тоді ти українець і українка.

·        У своїй Національній Державі Україна має проглянути під національним кутом зору усе в себе — усю свою історію, свої землі, свої звичаї, віри, обряди, культуру...

·        Якщо піч — мати хати, то Січ — мати України.

·        Вороги України бояться й духу „козацької шаблі”.

·        Колись у кожній нашій хаті була своя родова козацька шабля. Тільки уявити: яка то була Україна! Збройна Україна...

·        За звичаями відрізняються етноси, за обрядами — нації, за кольором шкіри — раси.

·        Мільйоннодухий народ живе, насправді, не війнами, загарбаннями, накопиченнями, а своїми звичаями, і вже ж не будь-чиїми постулатами, концепціями та доктринами; народ „ширший” за усякі вчення.

·        Українські народні   з в и ч а ї   старші всих нас, старші реліґій, старші держав.

·        Назвать новонароджену дитину — це бій за свою культуру, це утвердження національних ідеалів.

·        „Одприродитися” — це ніби одійти від істинної природи людини. Ми вже інколи настільки „одприродились”, що й співать, танцювать, навіть мовити по-свойому соромимось.

·        Історія українців і історії навколишніх з ними етносів, племен та міжетнічних утворень, — це різні історії...

·        Чи почуємо, нарешті, правдиву історію наших давніх пам’яток — як і Хортиці, так і „Кам’яної Могили”? Як Мізина, так і Українського Трипілля?

·        Питаєте, коли відбудеться поворот української освіти до національних витоків? — Коли школяр прийде додому з 1-го клясу й радісно сповістить усим: — „Мамо! А я знаю літеру „А”! Її накреслено на нашій „Кам’яній Могилі” 18 тисяч років тому. Ми переписали літеру в зошити, і будемо читать”.

·        Нагірне гучномовлення наших карпатців (перегукування з обійстя до обійстя) — то згуки давніх культур.

·        Є на планеті й такі людности, які не знали культури кераміки; не існує викопних свідчень про їхнє стале керамічне виробництво. За своїм кочівницьким способом проживання вони не займалися таким трудомістким осілим ремеслом. І дехто з такої „некерамічної” людности тепер теоретично пробує „приліплятися-примазуватися”, приміром, до геніїв історичної кераміки — трипільців. Сміха...

·        Не Візантія визначала культуру Руси Київської, а Праукраїна Надчорномор’я.

·        „Запорізька похідна” українських кобзарів ритмомелодикою коріниться, видно, ще у гомонах наших оборонних походів супроти інвазій ґоттів, половців, хозар, а пізніш — татар, турків, лєхів, москалів.

·        „Злиття” двох шкіл гри на бандурах харківського і чернігівського зразків ув одну, „гібридну” школу (й штучне витворення єдиної, „гібридної” моделі самого інструмента) — це відворотній самій природі народньої культури українців шлях.

·        НОСІЯМИ ДУМ були тисячі і тисячі кобзарів:   к о б з а р   н о с и в   „ д у м и ”,   думки...

·        Погляд згори, тобто з Космічних Уявлювальностей, — коловисний. Колоксайний, як визначали скити.

·        Китай на увесь світ презентує драконів, Україна — ЗОРІ.

·        Зорі — наш найвищий дар культурам людства.

·        Україна може „роздавати” туристам — Зорі: Україна — ЗОРЯНА КРАЇНА.

·        Колядницький гомін не стихне ніколи, хоч вбий Україну і храми розруш!..

·        Колядують не „молоді” чи „старі”, — у нас колядує ввесь народ.

·        Колядницькі гімни в сучасній порі — мов кодекс Вкраїнського Віщого Слова...

·        Усякий етнос, усяка нація створює свою, глибинно національну космологію.

·        Наш, український, світогляд —   к о с м о т е ї з м .

·        У нас є своє,   у к р а ї н с ь к е  Обожнювання Світу і всього у Світі.

·        Художницька спрямованість українських мистців-патріотів — малювати не пейзажі (як довільне відтворення „шматків” довколишнього), а створювати   к р а є в и д и ,   тобто ВИДИ КРАЮ, щемлячі душу, характерні згустки, квінтесенції мікро-Батьківщини.

·        Без ідеалів краса втрачає для етносу свою привабливість, свій еталон.

·        Краса, в українському осмисленні, висвічується у міріадах форм, виявлених космічною доцільністю. Лиш те, котре космічно не доцільне, є потворне.

·        „Кругів своїх” — теоретично й практично — насправді немає; скрізь є рух у етнобистрину.

·        Жива історія націй потребує   р і з н о м а н і т н о с т и   культурних організмів.

·        Людська культурна спільність є тоді, коли особистісне „Я” мислиться як етнічне „Ми”.

·        Повторимо собі ще раз: не реліґії й ідеології формують культури, а — навпаки: НАЦІОНАЛЬНІ КУЛЬТУРИ формують і реліґії, і вчення, й ідеології.

·        Що тут війни, що навали, що ще щось?! — культура як стояла, так і стоїть.

·        Світовидні стовпи стали по нашій землі, неначе нерушимі Колосси Світу.

·        Стовп у нас символізує й вісь, що вросла у Всесвіт.

·        „Усе” — дуже значуще слово (див., приміром, одне тільки всезначуще значення: „Усесвіт”).   „ У с е ”   — так мікростисло сконцентрувало кмітливе мислення українців макросвітні явища, речі, дії, події, з’явиська, процеси, движимість „матерії”, — ну, усе-усе-усе — ув одному слові:   у с е .

·        Для позначення літочислення неправомірне вживання виразів „до нашої ери”, „нашої ери”. Час не ділиться й не номенклатуриться на „ваш” і „наш”, він індеферентний і підлягає тільки правилам числення. Тому слід писати „до нового літочислення” (до н. л.), „нового літочислення” (н. л.).

·        Земно-сонячний круговорот: це справжня основа Календарних Циклів.

·        У нас прийняте не рокочислення, не зимочислення, а літочислення. Чи не сягає ся традиція дольодовикового часу (40 тисяч років тому), коли на нашому, Европейському, материкові були в основному літні періоди років, і тут росли (за Підоплічком) пальми, водилися страуси...

·        Людина мисляча — нескінченність думок. Як зір у небі.

·        Людина — це коли береться думкою за Сонце, за Зорі.

·        Людина — це ладина, її місія — ладити і ладнати усе і Світі.

·        Людина — це, якщо мисляча, а не просто розумна.

·        Що може Людина? — Та може...  с т в о р и т и   с в і т .   Приміром, образний (мистецтво), національний (державовмісний) і т. п.

·        Молоде покоління ніколи не можна одірвати од його планктону — національної материзни, матерсви, як формулювала „Велескнига”.

·        Якщо фляндровану опішненську миску перевернути догори дном і поглянути на неї знизу — виникає образ небозводу — з „сонцями”, „зорями”, „галактиками”.

·        Мислити — це більше ніж бути.

·        У мисленні українців думки сягають від Землі і аж до Неба, у Світ довжиною: „Лежить Гася, простяглася; як устане — Неба дістане”.

·        Чи не найвища насолода людині —   д у м а т и ...

·        Якраз мислення — найвиразніша прикмета людини яко homo sapiens. Инші прикметности — воля, різнобічна діяльність, виробництво, науки — все-таки другорядні.

·        Поза національним мистецтва (і людей) немає, то — виродні.

·        Мистецька критика покликана досліджувати, перш за все, вияви сучасних національних художніх мислень.

·        Мистець од життя „у собі” підноситься — в творчости — до життя „в нації”.

·        Мистець творить із потреби буття та самоусвідомлення етносу у Світобудові.

·        Наші, українські Боги, розгалужені і, так би мовити, двоєдині, двовидні: Лель — Леля, Дан — Дана, Лад — Лада, Цур — Цуриня.

·        Не виключено, що через 500 років россійська мова, як тимчасове, імперсько-штучне утворення, назавжди зійде в небуття, і твори Пушкіна й Толстого по просторах нинішньої Россії (на питомих етнотериторіях племен чудь, вєсь, водь, пєрмь та ин.) читатимуть по словниках.

·        Освіченій людині нашого майбутнього доведеться знати, окрім багато чого иншого, мови лінгвоплит „Кам’яної Могили”, шумерське й фінікійське письмо, а також санскрит, латинь, инш. Поза цим неофіти плаватимуть у цивілізованому Навколосередземномор’ї „без руля і вітрил”.

·        Мова — це живий процес людського мислення, а не скам’янілі брили-скрижалі.

·        За мовою люде вирізняються серед усього огрому живих організмів як речники мислі.

·        Курган в далечіні степу — родова етнопам’ять кревних краян.

·        Монотеїзм не в характері українців; у нас пантеон багатобожний.

·        Мужність — це вистояти, і надалі міцно стояти на національних позиціях.

·        Меч і атом можуть знищити тіло, — музика здатна виплекати душу.

·        Від Середземномор’я ми невіддільні: це наш планктон.

·        Зробити моду на народнє життя у нашій нації не тільки не пізно, а якраз на порі.

·        Надалі пануватиме не соціологія, а   н а ц і о л о г і я .

·        Орієнтація наших ХХІ і подальших століть буде не тільки не просхідною чи прозахідною, а стане проукраїнською,   п р о т о у к р а ї н с ь к о ю .

·        Як? — Самим. Що? — Своє. Де? — У себе.

·        Народ найтривкіше думає сам про своє буття у Всесвіті.

·        Народ, нація завжди в русі.

·        У нашому сучасному народньому мистецтві чути голос древніх укрів палеоліту.

·        Бібліюкаємо... А де ж „Авеста”? „Рігведа”? „Велескнига”?.. Не тільки ж світа, що в біблійському вікні! Світовидці, не зашорюймося, як ті коні у підводах.

·        Живи ж — і думай!

·        Іти туди, де є живії наші люде.

·        Концентрувати зусилля однодумців на самовідданому служінні славі України.

·        Мислити етнічними масивами культур, а не тільки шарами археологічних розкопок!

·        Не зводьмо Світ до уніформи...

·        Писати (і мислити!) належить крізь призму етновияву.

·        Пізнавати й освоювати українськість. Нам це — надзавдання.

·        Сіяти належить думку, мисль, сенс, суть, зерно, а не слова-полову (часом чужі, а ще й порожні), — для „полови” навіщо й ниву орать?

·        Чути поклик Рідної Землі.

·        Геть поодсікать од сучасного українського процесу УСІ чужинецькі ідеологеми, реліґіогеми, культурогеми, чужі проблеми і клопоти!! Хоч би тимчасово, так би мовити, карантинно.

·        Немає єдиної світової естетики — є національні естетики народів світу. Так само немає єдиної світової культури, світового мистецтва, світової філософії, світового мислення — є національні культури, національні мистецтва, національні філософії, національні мислення народів світу.

·        То що ж: "китайська філософія" є, а "китайської естетики", "китайського мислення" немає?? — Абсурд. Є й суто "китайська естетика", й суто "китайське мислення". Так само є суто "українська філософія", "українська естетика"; як є і "українське мислення", "українська космологія".

·        Нація — для націологів як усвідомлений генопотік родів.

·        Нації є найдорожчою цінністю людства.

·        Нації живуть не вчора, й не позавчора, а тисячоліттями.

·        Нація завжди панорамно стелить свої думки на самозбереження — які не були б їй історичні „неминучости загибелі”! Історії минатимуть (і минають), а нації самовідроджуються, й живуть далі. Так самовідроджується (тисячоліттями) і українська нація.

·        Нації немов пронизує (як маточність бджоломатки усю сім’ю бджіл) ідея ідентичности, самопізнання, самосвідомости, виокремлености, згуртованости.

·        Нації відчувають себе, справжніх, через свої, національні культури.

·        Нація — сотворила людину; без   н а ц і й н о г о   формотворення і формування — то лишень фізіологічний організм: бездуховний, безликий, нівеляційний.

·        Нація — це народ, який осягнув   с в о ї   і д е ї ;   доти це був при`род, при`ріст, припло`д...

·        Саме у національній диференціяції людство досягає розкоші і свого раювання на Землі.

·        Як і людина двигітлива, творча, так і нація, — якщо не спить...

·        Нація (націоналізм) укрів як ідеологія виживання — упродовж тисячоліть, — на землях Навколосередземномор’я.

·        Кожна нація витворює такі свої, відповідні геопланктону й своєму земному часу, навики побутування, звичаї, ідеологеми й реліґіогеми, обряди, мораль і т. ин., які мають бути здатні до того, щоб їм, як націям, не пропасти на Землі. Це — найвищий людський (національний) інстинкт самозбереження.

·        Повернімося до Сонця питомої вітчизняної культури наших аборигенів — і, може, зрушиться етносоціумна вісь української нації, і тисячі думаючих голів замисляться над витоками, протіканням і майбуттям нашого національного походу серед народів планети.

·        Боги, усі боги, усих людських реліґій — національні. Немає безнаціональних богів.

·        Етноідеали — то не просте завдання: то занарядження нації.

·        Ідеали буття людського, раювання українців, виображує наше образотворення.

·        Моя улюблена Богиня — Українська Нація; Їй — нашу славу, віру, і — твердь.

·        Наш Бог — Світ. Наша Богиня — Українська Нація. Наше Віровчення — Український Космотеїзм.

·        Справжнє життя людини мислячої — це УТВЕРДЖЕННЯ ЕТНОІДЕАЛІВ.

·        П р а в д а   у кождого етносу — своя; і таких „правд” — багато...

·        У постатях національних героїв нуртує дух нескоренности нації.

·        Українцям і у післявізантійські часи вистачає, якщо треба, войовничости — достатньо згадати Січі, Коліївщину, Гайдамаччину, Конотоп, Гуляйполе, УПА...

·        Слова і образи — це смислово-художні твори тих чи тих націй, етносів, культур.

·        Значною мірою ми, українці, — обрядові люде. Од народження і до самої смерти — все наше життя — обряд. І — експромт…

·        Обрядознаймося!

·        Різноманіття народніх обрядів у різних націй, — ось у чому відмітна краса людей. Якщо кожен стане жити звичаями й обрядами своєї нації, — увесь наш світ розквітатиме квітниковою людською красою.

·        Українські народні обряди — це своєрідна яскрава   о д і ж   українських звичаїв.

·        Усяка справжня людська дія — це і є обряд; у цьому розумінні й усе наше життя —   о б р я д .

·        Сучасне Опішне продовжує традиції ремісницького передмістя однієї з великих полянських столиць — града Голуні.

·        В наших вузах бракує знань якраз про свій народ.

·        Особистости не можуть сформуватися поза національними культурами — то вже будуть не особистости, а космополіти.

·        Сотворімо на київських горах Пантеон Українських Лицарів.

·        Більшого подарунку, як писанка, — видно, й немає, бо дарується… Світ.

·        Вигадливости писанкових орнаментів немає меж — так, як і Всесвіту.

·        І допоки ми пишемо писанки, доти ми українці.

·        Писанки — се українські образи планет, зірок, сузір’їв.

·        Найсолодше для мислячих істот —   п і з н а н н я !

·        Ачень немає у звукових (і не звукових) мистецтвах сили дієвішої, аніж сила народньої пісні, бо випливає вона з самої живої душі людської.

·        Пісня цінується людьми, насправді, не стільки за музичну чи словесну винахідливість (хоч і це привабливо), а за виповідання нею жагучих питань та сокровенних почувань нації.

·        Усю писану історію нашої нації нам обмежили розказнями про події, війни, державоутворення — і нічого про   п л и н   н а ц і ї   в історії...

·        Кажімо собі свою казку. Сотворімо собі свій світ.

·        Українській нації: „Сіяй, немов Зоря в зеніті, на тлі Земних її тисячоліть!”.

·        Щоденні вияви буття народу — це побут; він у нас — світоуславляючий.

·        В Україні є українці, і гості.

·        Іудаїзм, буддизм — то тамтешні проблеми: якщо у них мруть — до нас не несуть.

·        Любити Світ, а не себе у Світі.

·        Не лицедійствувати на сценах звичаї українців, а ЖИТИ ЗВИЧАЯМИ УКРАЇНЦІВ.

·        Ніколи і нікому з нас не запізно взяти й продовжити нести Незатухаючий Вогонь Українського Трипілля!

·        Творити нооссферу Землі — на її ж, планети, космічних „засадах”, енерґіях і формах. Це стосується і усих витворів людських, в тім ряду — й мистецьких.

·        Треба жить за звичаєм, бо потисячолітній звичай ладнає все   д о   л а д у .

·        Україна — це ЦЕНТР материка, а не коридор межи Европою і Азією.

·        Що таке поезія? — поезія це ніби „думаючі почуття” поета.

·        Думати й образотворити своїми категоріями, мислити по-українськи, дивитися на світ українськими очима.

·        Ми не зобов’язані годувати паразитарні народи — маємо нарощувать свій.

·        Йти у світ зі своїм, не наздоганяючи когось, а утверджуючи свою самобутність.

·        Кожен народ — правомірно — повинен жити на своїй етнотериторії.

·        Ми — українці, і хочемо, щоб в Україні усе було по-українськи.

·        Ми, українці, самодостатні й гідні своєї світославної місії в земному світі, і не потребуємо (пардон!) нічиїх настанов та повчань.

·        Працювати в націотворчому річищі.

·        Сповідуємо Україну.

·        ТРЕБА ПИСАТИ ДО СВОЇХ, ПРО СВОЄ, ПО-СВОЙОМУ.

·        Мисліте панорамами буття нації, народу!

·        Рушаймо углиб поетичного мислення і поглядів древніх укрів!

·        Задзвони, Україно, дзвонами! Засвіти на весь світ Зорю!

·        На повні груди дихаймо Україною!

·        Повернімо собі свої родоводи — козацькі, княжі, скитські, трипільські, ораїнські!

·        Утворімо-зробімо в Україні Раїну, Рай!

·        У нас, на Вкраїні, не зостанеться жодного вільного квадратного метра території, якщо поставити пам’ятники усим нападникам та інґредієнтам.

·        Ми, українці, хочемо, щоб   у в е с ь   український народ знову став мислячим, і рукомесним.

·        І постане у нас країна творців краси — артанійців. Постане Райдужа Україна...

·        Ми ідемо в наші тисячоліття. У нас мало часу, і водночас багато — в грядущих віках. Ступаймо ж сміливіш!

·        Нашим душам ракетно-вибуховими сонячними „ружами” ще з трипільського, а тепер опішненського глечика, ніби прокладається траса ввись, у майбуття нації.

·        Наш час гряде.

·        Що роблять українці в світі, по сути? Утворюють   Р а й   навколо себе.

·        Для укрів-оріїв слова-назви із корінням „ОР” — властиве їхньому космологічному мисленню й глотогонічному процесові явище (див. орати, орний, орач та инш.). Скажи: „ор”, і я вчую у тобі український корінь.

·        Етногеографічний аналіз поселень в Україні розгортає повчальну картину закорінення ремісництв у місцевому народі: вражає — скільки у нас „Ковалівок”, „Гончарівок” і т. д., і т. п.! І це, мабуть, просторує ще з Українського Трипілля...

·        Одне з найвизначальніших життєздатностей народу — його рукомесництво.

·        Речник нації і нація невіддільні одне від одного.

·        Українське народнє мистецтво як вияв культури родів.

·        Українці мислять не роками, а родами.

·        Рід, який тісно між собою кучкується упродовж століть, обов’язково виколисає свого родового Пророка.

·        Ми сильні своєю родовою пам’яттю.

·        А ми саме про все наше, українське, роздумуємо; і зобов’язані, як українці,  про це роздумувати.

·        Якщо „вєлікіх рускіх” літераторів, науковців, композиторів (скажімо, од Лєрмонтова, котрий заповів поховати себе в провінції Лєрмонте у рідній Франції) перепоховати у них на батьківщині, то в Московщині спорожніють кладовища.

·        Ми, українці, — не „до Бога”, — МИ    З БОГАМИ    ЖИВЕМО!

·        Свист „свистунця” — це давній поклик нашої культури до Сонця.

·        Наш Світовид глядить на чотири сторони Українського Світу.

·        Нова філософія Космосу України —   с в і т о с л а в с т в о .

·        В що ти віриш? — Вірую в Україну.

·        Залюбленість у Матір-Україну. Я цим живу, я цим горю, я цим перемагаю.

·        Я недарма прожив у тобі, Україно.

·        Влучність думки у силі слова.

·        Думка думку доганяє: в думці другу думку має.

·        Не проживи наабищицю: викуй сонце своєї ідеї!

·        Нехай прядеться   д у м к а   в голові!

·        Який багатий, безмежний Світ Слова! Ми його — в „словники”, в палітурки, в тиски!.. а він,   с л о в а р і й ,   живий, летом вилітає з них!

·        Нові слова народжуються від нових поглядів. Потрібні нові погляди — тоді нові слова сами прийдуть.

·        Спів сопілки — то голос душі.

·        „Іщітє сєбя”. Найти серед люду треба не “себе”, а — свою націю.

·        Корінними мешканцями Криму від палеоліту були таври.

·        Вся істинна життєдія людей є   т в о р ч і с т ь .

·        Без етнічних ідеологем, міфологем і т. п., без історії етнокультур, „рассуждєнія о цєнтрє на лісткє бумагі” є сухозлоттям, позбавленим життя й істин.

·        Українізми складають кістяк россійської мови.

·        Дехто пошукує трипільську цивілізацію у теперішній, недавньопосталій Румунії... — хоч колись і це були землі нашої культури.

·        Культура трипільців космологічна: це вирізняє її серед багатьох земнологічних культур.

·        Трипілля — це наша, тут, семитисячолітня українська пуповина.

·        Наш народ хліб витворив, хату, мову витворив, і націологію свою витворив.

·        Та ми витоками не тільки з Українського Трипілля — за спинами історичних мільярдів земних українців височить „Кам’яна Могила”, шириться усе Навколосередземномор’я!.. „Родом” ми, насамперед, з Українського Палеоліту.

·        Та не „з Півночі на Південь” рухалася по останніх льодовиках (12 тис. р. т.) людність на терені України, а таки — з Півдня на Північ.

·        Заповнюймо свій, український простір собою.

·        Ми, українці, навіки з’єднані — одним, Українським Світом.

·        Поляни, древляни, сіверці й инші древньоукраїнські етногурти не зникли, як не зникли бойки, лемки, гуцули; не знівелювались Полянщина, Древлянщина, Сіверщина — і сьогодні виразні етнографічні українські землі.

·        Національна гідність. Ось пірамідальний каріатид українського патріота.

·        Почуття гідности — найгостріша шабля українця.

·        Усесвіт буквально в усьому висвічується в душах українців як космологів.

·        Жити ритмами земно-сонячної території — ось ідеологія нас, хліборобів.

·        Якщо найкоротше характеризувати українську літературу, то вона   в д у м л и в а   (на відміну від багатьох инших, які послуговуються описовістю, моралізаторством, реліґійністю, доктринерством).

·        Древнє мовлення українців — співливе. А ми часто „гавкаємо” чи „сикаємо” у свойому мовленні. Це — азійське.

·        У нашу давнину будь-що чуже ми записували по-свойому. Традицію записувати українськими літерами-фонемами чужомовні тексти яскраво продовжив Т. Шевченко; наприклад: „ай да баба! ай да наші! каво нє надуют!” („Катерина”, 7346 [1838] р.).

·        У чому сила хлібини? — В українському звичаї — жити з хлібом.

·        Хлібороби — це не просто землероби, — це українці, які винайшли хліб: виорали ниву, засіяли зерно, зжали, змолотили, вчинили і випекли в печі Українське Сонце — хлібину. Сьогодні вже і в Китаї їдять хліб...

·        Така древня, за всима ознаками, інституція, як чумацтво, не могла з’явитися у порівняно недавнє тисячоліття.

·        Тарас Шевченко сказав: „поховайте мене НА могилі” (а не У могилі). Він знав, що „могила” (від слова „могла”) — це нашарування поховань, і заповів поховати себе ЗА ЗВИЧАЄМ ДРЕВНІХ УКРІВ — на могилі, насипавши ще один поховальний шар поверх потисячолітніх могильних шарів...

 

 

 

 

 
 
 
 

 

Hosted by uCoz